Bij een vertraging van 30 minuten of langer heb je recht op geld terug bij vertraging.
Je krijgt geen geld terug indien:
- De vergoeding lager is dan €2,30
- Je geen geldige in én uitcheck hebt of een ander vervoersbewijs
- De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt langer is dan drie maanden geleden
- De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd, bijvoorbeeld bij werkzaamheden.
- Er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring, staking of uitzonderlijke weersomstandigheden
- De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder (zoals Arriva, Connexxion, Breng of NS).
Reis je met NS Flex?
Vergeet dan niet je reishistorie en een overzicht met de producten die je op de kaart hebt staan niet toe te voegen als bijlage. Op deze manier kunnen wij je verzoek sneller afhandelen.
Meer informatie
Bij een abonnement wordt de vergoeding berekend op basis van je maandbedrag.
Reis je met een NS-abonnement of -product, dan hanteren wij exact dezelfde voorwaarden als NS. Bij een NS-abonnement of -product gelden de spits- en daltijden van NS. Meer informatie over vergoeding bij NS-abonnementen en -producten vind je via deze link.
Geld terugvragen
Dat kan via ons contactformulier.