Geld terug vertraging trein

Wanneer hebt u wel of niet recht op het terugkrijgen van geld bij vertraging?

U krijgt geld terug indien:

  • Uw vertraging 30 minuten was of langer.
  • U een geldig (kopie)vervoersbewijs heeft en u deze kunt opsturen naar de Keolis Klantenservice.
  • U gereden heeft in een trein op een traject waar Keolis Nederland / Blauwnet volgens de dienstregeling rijdt.
  • De vergoeding meer bedraagt dan € 2,30.

U krijgt geen geld terug indien:

  • De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt langer is dan drie maanden geleden (geteld vanaf de dag van de reiservaring).
  • De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.keolis.nl.
  • Keolis Nederland geen schuld heeft aan de vertraging (er is sprake van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw).
  • De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder (zoals Arriva, Connexxion, Breng of NS).
  • U reist met de Syntus Dagkaart en/of het Syntus-SuperTicket.
  • U reist met een internationaal vervoerbewijs (CIV).

U kunt geld terugvragen via:

  • Via ons contactformulier.
  • Schriftelijk. Voor het versturen van uw brief kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB  DEVENTER. Een postzegel is niet nodig;
  • Ons Serviceformulier. Telefonisch aan te vragen via 088 – 0331 360. Voor het versturen kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB DEVENTER. Een postzegel is niet nodig.


U ontvangt binnen 3 weken een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice. Het kan voorkomen dat dit door omstandigheden niet mogelijk is. Wij laten u dan weten dat u binnen 3 maanden alsnog een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice zult ontvangen.

Meer informatie en uitgebreide voorwaarden

Klik op één van onderstaande links voor meer informatie en de uitgebreide voorwaarden:

Europese Verordening Nr. 1371/2007
Vergoedingsregels trein

Was dit artikel nuttig?

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Live chat
Op werkdagen:
08:00 - 20:00 uur