Wanneer hebt u wel of niet recht op het terugkrijgen van geld bij vertraging?
U krijgt geld terug indien:
- Uw vertraging 30 minuten was of langer.
- U een geldig (kopie)vervoersbewijs heeft en u deze kunt opsturen naar de Keolis Klantenservice.
- U gereden heeft in een trein op een traject waar Keolis Nederland / Blauwnet volgens de dienstregeling rijdt.
- De vergoeding meer bedraagt dan € 2,30.
U krijgt geen geld terug indien:
- De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt langer is dan drie maanden geleden (geteld vanaf de dag van de reiservaring).
- De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.keolis.nl.
- Keolis Nederland geen schuld heeft aan de vertraging (er is sprake van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw).
- De vertraging waarvoor u vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder (zoals Arriva, Connexxion, Breng of NS).
- U reist met de Syntus Dagkaart en/of het Syntus-SuperTicket.
- U reist met een internationaal vervoerbewijs (CIV).
U kunt geld terugvragen via:
- Via ons contactformulier.
- Schriftelijk. Voor het versturen van uw brief kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB DEVENTER. Een postzegel is niet nodig;
- Ons Serviceformulier. Telefonisch aan te vragen via 088 – 0331 360. Voor het versturen kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB DEVENTER. Een postzegel is niet nodig.
U ontvangt binnen 3 weken een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice. Het kan voorkomen dat dit door omstandigheden niet mogelijk is. Wij laten u dan weten dat u binnen 3 maanden alsnog een reactie van de Keolis Nederland Klantenservice zult ontvangen.
Meer informatie en uitgebreide voorwaarden
Klik op één van onderstaande links voor meer informatie en de uitgebreide voorwaarden: